تفریحات شبانه در استانبول ترکیه

 استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن محسوب می‌شود. در شهر بزرگ و تاریخی استانبول برای هر سلیقه ای انتخابهای متفاوتی برای تفریحات شبانه می تواند باشد. انواع کلابهای شبانه متفاوت در اکثر مناطق استانبول با موسیقی های مدرن، تکنو، هیپ هاپ، ترکی، ترکی کلاسیک و … امکان تفریح را برای همه افراد فراهم می‌کند.

تنگه زیبای بسفر استانبول که دو دریای سیاه و مرمره را به یکدیگر متصل می کندنیز با منظره بی نظیرخود هر شب پذیرای انواع کشتی های تفریحی می باشد. برگزاری کنسرت و موزیک زنده و پذیرای شام و نوشیدنی بر روی کشتی لحظات شاد و بیادماندی در کنار خانواده می تواند برای شما رقم بزند.

تفریحات شبانه استانبول و کلاب های استانبول و برخی از تفریحات دیگر در شهر رنگارنگ استانبول توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است که در این مطلب به معرفی این تفریحات و بهترین کلاب های استانبول می‌پردازیم.

کلاب بابل استانبول

کلاب بابل در فاصله سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ میلادی موفق به کسب جوایز مختلفی از جمله جایزه یکصد کلوب برتر جاز جهانی گشت. همچنین این کلوب جایزه بهترین محل برگزاری کنسرت را نیز به خود اختصاص داده است. فضای این کلوب به صورت چندمنظوره طراحی شده و محل برگزاری موسیقی زنده بوده و برخی از معروفترین گروه های موسیقی بین المللی و هنرمندان داخلی ترکیه برنامه های خود را در این کلوب اجرا می‌کنند که با بهایی مناسب می توان اجرای آنان را تماشا کرد. در تعطیلات آخر هفته نیز آثار برتر بین المللی از موسیقی جاز، راگی و لاتین اجرا می شود. همچنین در تعطیلات آخر هفته، این کلوب بیشتر مواقع در اختیار گروه های محلی قرار دارد.
کلاب بابل یک بار در ماه نیز برنامه ویژه ای توسط DJ برگزار می‌کند. این کلوب دارای ظرفیت ۳۰۰  نفری در حالت نشسته و ظرفیت حدود ۴۵۰ نفری در حالت ایستاده است. همچنین اخیراً لانژ این کلوب افتتاح شده که در آن موسیقی زنده نیز اجرا می شود. در این لانژ می توان ناهار یا شام سرو کرد و ضمن لذت بردن از غذا از موسیقی نیز بهره برد. انواع متنوعی از غذاها، نوشیدنی ها و اسنک ها در این لانژ به مشتریان ارائه می‌شود.

کلاب رینا استانبول

کلاب رینا یکی از بهترین انتخاب برای طرفداران میهمانی و بزم در استانبول می‌باشد. فضای این کلوب بسیار مدرن و شیک بوده و افراد معمولاً از قبل نسبت به رزرو جا در این کلوب اقدام کرده و برنامه های این مکان حتی تا صبح هم ادامه دارد. بدون شک کلوب رینا از جمله مکان هایی است که  در تور استانبول باید از آن دیدن کرد. هنرمندان معروف اغلب به این کلوب سر می زنند.
در بین کلوب های متعدد استانبول، کلوب رینا دارای وسیع ترین محوطه مخصوص رقص و رستوران است. این محل دارای گنجایشی در حدود ۲۵۰۰ نفر است. نام این کلوب از روی نام دختری زیبا الهام گرفته شده است. این کلوب یک محل معمولی برای افراد عادی نیست چراکه بیشتر، میلیونرها، مدل ها و هنرمندان معروف از این کلوب بازدید می‌کنند. زیبایی خاص این کلوب از جمله دلایل شلوغی و معروفیت آن در سطح جهان محسوب می شود. همچنین چشم انداز فوق العاده پل بسفر، شهرت این کلوب را بیش از پیش افزایش داده است.

کلاب آنجلیکا استانبول

کلوب آنجلیکا، کلوبی است که بیشتر مردم محلی به آنجا می‌روند. چشم انداز باشکوهی از بسفر را می توان از محل این کلوب مشاهده کرد. همچنین انتخاب اول مردم برای تفریح و سپری کردن اوقاتی خوش در فصل تابستان، کلوب آنجلیکا است. منوی این کلوب از تنوع زیادی برخوردار است. این کلوب توسط محمود آنلر طراحی و بازسازی شده است. زوایای خاص آینه های بکار رفته در این کلوب، چشم انداز گسترده ای از بسفر را به نمایش می گذارد. این مکان، محل مورد علاقه مردم استانبول برای تفریح بویژه در فصل گرم تابستان می باشد.

آکوا کلاب دلفین استانبول

اگر اهل اب بازی و تفریحات ابی و هیجان هستید توصیه میکنم در تور استانبول به آکوا کلاب دلفین استانبول سر بزنید. این مکان روباز است و دارای وسایل هیجانی بسیاری است.

جشنواره اِفِس پیلسن 

جشنواره افس پیلسن  یکی از جشنواره های بسیار معروفی است که در استانبول برگزار می شود. این جشنواره توجه گردشگران و مردم محلی را به خود جلب می کند. فعالیت های مختلفی از جمله رقص و موسیقی در این جشنواره برگزار می‌شود. مردم از فضای حاکم بر جشنواره و برنامه های رقص و موسیقی آن لذت زیادی می برند.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فارم استانبول، مکان بسیار مهمی در ترکیه است. این مرکز خرید بزرگ به علت سالن آکواریوم بزرگی که در آن وجود دارد و بیش از ۱۰۰۰۰ گونه مختلف در آن نگه داری می شود، معروف است. این امر باعث شده است که این مرکز خرید در نوع خود بی نظیر باشد.

کشتی سواری در تنگه بسفر

تنگه ای به نام بُسفُر یا بوسفور در کشور ترکیه و شهر استانبول وجود دارد که قاره ی آسیا را از اروپا جدا می کند، این تنگه از محبوب ترین مکان ها برای انجام تفریحات آبی در استانبول است، می توانید سوار بر انواع قایق ها شده و در مسیر تنگه حرکت کنید، طول این تنگه حدودا ۳۰ کیلومتر است.
پیشنهاد می کنیم سوار شدن بر کشتی های کروز تنگه ی بسفر را از دست ندهید، از هر آژانس و هتلی می توانید بلیط این کشتی ها را تهیه نمایید و به سوی یکی از پر طرفدارترین تفریحات در استانبول رهسپار شوید.
وقتی سوار بر کشتی، تنگه بسفر را می پیمایید، چهره ای متفاوت از استانبول در مقابل چشمانتان نقش می بندد و خاطره ای فراموش نشدنی از تور استانبول در ذهنتان نقش می‌بندد.