مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا

 آنتالیا شهر خوش آب و هوا و سراسر تفریح و شادی ترکیه است که زیبایی هایش پایان ندارد و هر گوشه اش را می نگریم صدها حرف نهفته در خود پنهان کرده است. جذابیت‌های آنتالیا بسیار زیاد است و در این مطلب به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا برای کسانی که تور آنتالیا را برای سفر خود انتخاب می‌کنند می‌پردازیم.

منطقه تاریخی کالجی آنتالیا

منطقه تاریخی کالجی یکی از مهم ترین مناطق تاریخی آنتالیا است که بناهای تاریخی زیادی در آن به چشم می‌خورد. کالجی منطقه ای تاریخی در آنتالیا است که اگر به تاریخ علاقمند هستید با انتخاب تور آنتالیا می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. در قدیم دور تا دور این منطقه ی شهری با دیوار پوشیده شده بود، شاید نتوان جز به جز به معرفی تمامی سبک های تاریخی به کار رفته در این شهر پرداخت اما همین کافی است که بدانید بناهای کالجی و حتی برخی خانه های مسکونی این منطقه به دوران سلجوقیان، روم، بیزانس و عثمانی تعلق دارد، البته تمامی این معماری ها و ساختمان ها در حال حاضر با معماری مدرن ترکی پیوند خورده است.
از نکات بسیار مثبت منطقه این است که در امتداد ساحل مدیترانه و در جوار بندر معروف قایق بادی  قرار گرفته و گردشگران علاوه بر لذت بردن از بعد تاریخی می توانند از تفریحات و زیبایی های ساحل نیز بهره ببرند.

شهر ترمسوس آنتالیا

شهر ترمسوس  شهری تاریخی در سمت شمال غربی آنتالیا است که بر روی تپه ای که جزیی از رشته کوه توروس است واقع شده و به عبارتی دقیق تر بر روی کوه گولوک امروزی بنا شده بود. در حال حاضر بقایای این شهر قابل مشاهده است و با این که ۲۰۰ متر بالاتر از سطح آب ها قرار دارد گردشگران بسیاری با انتخاب تور آنتالیا از آن بازدید می‌کنند.
با انتخاب تور ترکیه می‌توان از شهرهای تاریخی و کهن زیادی یازدید کرد اما ترمسوس تنها شهری است که به خوبی بافت اصلی و کهن خود را تا به امروز حفظ کرده و پا بر جاست.  از این شهر باستانی در افسانه های ایلیاد و اودیسه یاد شده  و از شهر های مهم بهمحسوب می‌شده‌است. به دلیل انواع جالب گیاهان و جانوران منطقه ی ترمسوس هم اکنون این شهر تحت حفاظت پارک ملی کوه گولوک قرار دارد و می تواند میزبان خوبی برای مسافران تور آنتالیا باشد.

بندر پاسه لیس آنتالیا

پاسه لیس آنتالیا یکی از سه بندر کهن و اصلی امپراطوری روم باستان بوده است. در حال حاضر این بندر به عنوان پارک ملی آنتالیا تحت حفاظت می باشد. ویرانه های قنات ها، سالن های تئاتر و بقایای بناهای تاریخی در این مکان کاملا مشهود است.
پاسه لیس آنتالیا در حال حاضر به خوبی حفاظت می شود و بسیار تمیز و پاکیزه است و می تواند به خوبی منطقه ای آرام را برای گردشگرانی باشد که تور آنتالیا را انتخاب کرده‌اند. اگر قصد سر زدن به این مکان را داشتید باید بدانید هیچ کافه یا رستورانی در آن وجود ندارد و بهتر است با خودتان خوراکی و مواد مورد نیازتان را همراه داشته باشید.

کوه المپ آنتالیا

کوه المپ از مناطق تاریخی آنتالیا و یکی از جنوبی ترین مناطقش است که در ۶۵ کیلومتری شمال دمره واقع شده‌است. اغلب گردشگرانی که تور آنتالیا را برای گردش انتخاب می‌کنند، ترجیح می دهند به تفریحات ساحلی بپردازند و از آب های مدیترانه لذت ببرند اما اینجا هم می تواند برای یک آخر هفته محلی مناسب باشد. در این منطقه حمام رومی کهنی وجود دارد که در نزدیکی کلیسایی متعلق به دوران بیزانس واقع شده، همچنین یک گورستان هم در این کوه هست که سنگ واره های زیادی از آن یافت شده است.
از دیگر بناهای تاریخی که در این منطقه وجود دارد و معروف ترین بنای تاریخی المپ هم هست معبد هفائستوس بوده، معبدی که در قدیم بر فرازش آتش روشن می کردند تا ملوانان بتوانند راه خود را آسان تر پیدا کنند، امروزه هم در این معبد آتش روشن می شود اما از آتش آن بیشتر برای دم کردن چای و و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

برج هیدیرلیک آنتالیا

مناره و برج هیدیرلیک از مهم ترین اماکن تاریخی آنتالیا به شمار می‌آید که به سمبلی برای این شهر تبدیل شده است. این برج در کنار ساحل واقع شده و با رنگ قهوه ای روشنش در ساحل می درخشد.
قدمت این برج را به قرن دوم میلادی باز می‌گردد و بخشی از استحکامات آنتالیا بوده که قسمت های بالایی آن در دوران سلجوقیان و عثمانیان بازسازی شده، این که دقیقا از این ساختمان چه استفاده ای می شده هنوز هم به درستی مشخص نیست اما به احتمال زیاد نقشی شبیه به فانوس دریایی داشته زیرا ۱۴ متر ارتفاع دارد و در کنار ساحل قرار گرفته است.

مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد مراد پاشا یکی دیگر از اماکن تاریخی آنتالیا است که قدمت ساختمان آن به سال ۱۵۷۰ میلادی می‌رسد. مسجد مراد پاشا سه گنبد دارد و همین گنبدها زیبایی آن را چندین برابر نموده اند. از نکات قابل توجه در این مسجد هنر خوشنویسی دوران سلجوقیان است که در گوشه و کنار مسجد به وضوح دیده می‌شود، بخصوص در اطراف محراب مسجد که جنسی از سنگ های مرمر درخشان به چشم می‌خورد. در دوران عثمانیان بیشتر مساجد یک مناره داشته اند، این مسجد هم از همین قانون پیروی کرده و تنها یک مناره دارد، پیشنهاد می کنیم در تور آنتالیا بازدید از این مسجد شاخص و محشر را حتما در برنه خود قرار دهید.