معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی تورنتو

 تورنتو، پایتخت استان انتاریو، بزرگترین شهر کشور کانادا و یکی از متنوع ترین شهر های کانادا است. تورنتو ترکیبی پویا از جاذبه های گردشگری است. در این شهر موزه ها و گالری های فراوانی قرار دارد و همچنین جاذبه های گردشگری مشهوری چون برج مشهور سی ان و سواحل و جزایر تورنتو که در سطح جهانی شناخته شده اند وجود دارد. علاوه بر همه این جاذبه ها، تنها با یک رانندگی کوتاه از تورنتو می توانید به آبشار نیاگارا برسید.

بازدیدکنندگان با هر سلیقه ای هیچ کمبودی را در این شهر حس نخواهند کرد، این شهر منطقه تفریحی پر جنب و جوشی است که شامل آخرین برنامه های موزیکال و بهترین غذاخوری ها می شود و همچنین در این منطقه کارخانه های تاریخی، مغازه های منحصر به فرد و رستوران ها با سالن غذاخوری روباز که در داخل ساختمان هایی که به صورت فوق العاده بازسازی شده اند قرار گرفته اند.
مرکز شهر به خاطر وجود بسیاری از جاذبه های گردشگری که تنها در چند قدمی یکدیگر قرار گرفته اند برای گشت و گذار نسبتا راحت است و البته برای جاذبه هایی که در مسافت های طولانی هستند می توانید از مترو استفاده نمایید. اگر شما قصد بازدید از شهر تورنتو در فصل زمستان را دارید نگران نباشید چون در این شهر شبکه وسیعی از راه های زیر زمینی وجود دارد که به مراکز خرید، سرگرمی و جاذبه ها متصل می شوند. در فصل تابستان می توانید در امتداد سواحل زیبای شهر گردش نمایید و از گردش در پارک ها و سواحل لذت ببرید.
برای کامل کردن برنامه سفرتان به تورنتو بهتر است که نگاهی به این مقاله بیندازید تا مطمئن شوید هیچ موردی از جاذبه های گردشگری عالی تورنتو را از قلم نینداخته اید.  
 
1.    برج سی ان (CN Tower)
نشان اختصاصی معروف شهر تورنتو، برج 553 متری سی ان است که یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر تورنتو است که غیر ممکن است بازدید از این مکان را از دست بدهید. این برج در بالای مرکز شهر قرار دارد که نماد کشور کانادا است و می توانید از بالای آن هر نقطه ای از شهر را مشاهده نمایید. شما می توانید تماشا و ستایش این برج را از روی زمین انتخاب نمایید یا این که به بالای آن بیایید تا از مناطق دیدنی آن بازدید نمایید یا در رستوران های موجود در برج به صرف غذا با چنین چشم انداز افسانه ای از شهر و دریاچه انتاریو بپردازید. برج سی ان در بین سال های 1972 تا 1976 ساخته شده است که در آن زمان یکی از بلندترین ساختار ساده در جهان بود اما بعد ها سازه های دیگری ساخته شدند که از آن پیشی گرفتند.  
بالاترین نقطه برای مشاهده اطراف از نقطه اسکای پاد (Sky Pod) در برج سی ان است که در ارتفاع 447 متری بالای شهر قرار گرفته که دید شما را در روز های صاف تا آبشار نیاگارا و ایالت نیویورک گسترش می دهد. برای رسیدن به اینجا شما نیاز دارید که سوار دو آسانسور شوید. در زیر این طبقه، در بالای آسانسور اصلی، چشم انداز LookOut در ارتفاع 346 متری قرار گرفته که پوشیده از پنجره های از سقف تا کف و کف پوش های شیشه ای جدید است. هنگامی که شما از این کف شیشه ای به پایین نگاه می کنید یعنی یک طبقه در زیر آن که تراس Outdoor Sky قرار دارد، شگفت زده می شوید. همانطور که از نام آن پیدا است، طبقه شیشه ای به شما دیدی چون چشمان پرنده را می دهد که به طور مستقیم می توانید به پایین و سراسر شهر نگاه کنید.
برای کسانی که به دنبال ماجراجویی بیشتر هستند، در این برج " Edge Walk" وجود دارد که شامل پیاده روی بدون دست در محدوده عرضی 1.5 متری در اطراف ضلع بیرونی در ارتفاع 365 متری است. شرکت کنندگان تنها به یک طناب و مهار ایمنی متصل هستند. 
در ارتفاع 351 متری این برج، رستوران گردان 360 درجه با غذا های عالی و چشم اندازی بی نظیر از شهر تورنتو قرار دارد. این رستوران برای نهار و شام باز است و بازدیدکنندگانی که برای صرف غذا به این رستوران می آیند اغلب امکان دسترسی تعریف شده ای به LookOut و طبقات Glass Floor برج را دریافت می کنند.
سعی کنید که محل اقامتتان را در نزدیکی برج سی ان انتخاب نمایید زیرا این مکان بهترین گزینه برای گردش در اطراف شهر تورنتو است.
ساعات بازدید: از ساعت 9 تا 22:30 است.
هزینه ورودی: 38 دلار برای بزرگسالان، 34 دلار برای افراد بالای 65 سال و 28 دلار برای کودکان 4 تا 12 سال است. برای بازدید از 3 طبقه LookOut ، Edge Walk و Sky Pod قیمت بلیط 53 دلار برای بزرگسال، 49 دلار برای افراد بالای 65 سال و 43 دلار برای کودکان 4 تا 12 سال است.
آدرس: 301 Front Street West, Toronto, Ontario
سایت: https://www.cntower.ca/intro.html
 
 
2.    موزه رویال انتاریو
موزه سلطنتی انتاریو که به نام ROM شناخته می شود یکی از موزه های برتر کانادا است که به خاطر عالی بودنش شهرت بین المللی دارد. این موزه بزرگترین موزه فرهنگ و تاریخ طبیعی کانادا و محل نگه داری مجموعه های برجسته ای از تاریخ طبیعت، هنر و فرهنگ از دوره های مختلف بزرگ از سراسر جهان است. این موزه به خاطر برگزاری نمایشگاه های برجسته اش از سراسر دنیا شناخته شده است. 
گالری های گسترده ای با موضوعات باستان شناسی، هنر و علوم طبیعی در این موزه وجود دارند که تقریبا شامل 6 میلیون شی ء می شود و منتظر بازدید شما از این موزه برتر هستند. با در اختیار داشتن بسیاری از بخش های hands-on و صفحه نمایش های تعاملی می توانید از زمان دایناسور ها تا مصر باستان و سنگ های قیمتی و مواد معدنی بازدید نمایید. در این موزه جهانی در قلب تورنتو تاریخ دوباره به زندگی باز می گردد.
در سال 2007 بحث های جنجالی بر سر کریستال مایکل لی چین که یک بال مدرن شیشه ای با زوایای تندش بود صورت گرفت. در نهایت این کریستال به ساختمان قدیمی سنتی اضافه شد و در حال حاضر یکی از برجسته ترین ساختمان های تورنتو محسوب می شود.
در همسایگی این موزه، موزه سرامیک گاردینر و موزه کفش بتا قرار دارد که می توانید از آن ها نیز بازدید نمایید.
ساعات بازدید: از ساعت 10 صبح تا 17:30 است.
هزینه ورودی: بلیط عمومی آن 20 دلار برای بزرگسال، 17 دلار برای افراد بالای 65 سال، 16.50 دلار برای محصلین و نوجوانان بین 15 تا 19 سال و 14 دلار برای کودکان 4 تا 14 سال است. هزینه بازدید از گنجینه های پادشاه صحرا: هنر های سلطنتی جدهپور:  32 دلار برای بزرگسال، 28 دلار برای افراد بالای 65 سال، 27.50 دلار برای محصلین و کودکان بین 15 تا 19 سال و 21 دلار برای کودکان 4 تا 14 سال است. هزینه بازدید از زندگی یک دایناسور زرهی: زوول: 29 دلار برای بزرگسال، 24 دلار برای افراد بالای 65 سال، 23.50 دلار برای محصلین و کودکان بین 15 تا 19 سال و 19 دلار برای کودکان 4 تا 14 سال است.
آدرس: 100 Queen's Park, Toronto
سایت: https://www.rom.on.ca/en
 
 
3.    آکواریوم ریپلِی کانادا (Ripley's Aquarium)
یکی از جدید ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تورنتو، آکواریوم ریپلِی است که در قلب منطقه تفریحی در نزدیکی برج سی ان قرار گرفته است. آکواریوم ریپلِی  کانادا از طرف 16000 ساکنین زیبا و شگفت انگیزش ورودتان را به شهر تورنتو خوش آمد می گوید. این آکواریوم به وسعت 135000 فوت دارای نمایشگاه های تعاملی و نمایش دنیای زیر آب است که آن را به بزرگترین آکواریوم سرپوشیده کشور تبدیل کرده است. این آکواریوم خانه عروس های دریایی درخشان، لابسترهای غول پیکر باستانی، کوسه ها و سفره ماهی ها و انواع و اقسام ماهی های رنگی که تصورشان را می کنید است. در داخل این مکان افسانه ای، انواع زندگی دریایی به نمایش گذاشته شده است و این مکان را به یکی از محبوب ترین مکان های خانوادگی در تورنتو تبدیل کرده است. مهم ترین ویژگی این آکواریوم وجود تونل زیر آب عظیم با مسیر پیاده روی محرک است. شما می توانید به تماشای دنیای زیر آب اقیانوس بپردازید و به راحتی از کوسه هایی که شما را احاطه کرده اند بازدید کنید و در انتظار تماشای اره ماهی هایی که در بالای سقف تونل قرار دارند بایستید. بازدید از این آکواریوم، تجربه ای واقعا شاد برای تمام سنین است. 
یکی دیگر از نکات غیر منتظره این آکواریوم، نمایش عروس های دریایی است که با نور پردازی خلاقانه اش صحنه شگفت انگیزی را خلق کرده است. علاوه بر این، در بازدید از این آکواریوم شما اجازه دارید تا تانک هایی که درون آن سفره ماهی ها و کوسه های کوچک است را لمس نمایید که تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد. در ادامه بازدیدخود می توانید  نگاهی به سیستم پشتیبانی زندگی (Life Support System) و تجهیزات فیلتراسیون این تأسیسات بیندازید.
ساعات بازید: این آکواریوم 365 روز سال از ساعت 9 صبح تا 11 می باشد.
هزینه ورودی: 32 دلار برای بزرگسال (+14)، 22 دلار برای افراد بالای 65 سال و کودک 6 تا 13 سال، 10 دلار برای کودک 3 تا 5 سال است. اطلاعات بیش تر درباره انواع بلیط (بلیط اکسپرس بدون زمان و تماشای کوسه ها بعد از تاریکی) را می توانید در سایت زیر مشاهده نمایید.
آدرس: 288 Bremner Boulevard, Toronto
سایت: https://www.ripleyaquariums.com/canada/