جاهای دیدنی قشم سفر رویایی به جزیره زیبا

دیگر وقتش است قشم را کشف کنید! اگر تا به حال به قشم نرفته‌اید بیشتر از این زمان را از دست ندهید. این جزیره که چند سالی است به منطق آزاد تبدیل شده، از موقعیت های گردشگری و طبیعی فراوانی برخوردار است. جاذبه های گردشگری قشم از جمله طبیعت بکر، آثار تاریخی، امکانات تفریحی و مراکز خرید در این سفر در انتظار شماست. اما پیش از اینکه سفر به قشم را شروع کنید، بهتر است با جاهای دیدنی این جزیره آشنا شوید. این را هم به خطار داشته باشید که بیشتر دیدنی های قشم پدیده‌های طبیعی کم‌نظیر جزیره هستند که در این مقاله مجله علی بابا آنها را بیشتر می‌شناسیم. مقاله‌ای که بیشتر از 15 دقیقه وقتتان را نمی‌گیرد.

تور قشم، گزینه بسیار مناسبی برای سفر شماست. با خرید تور، رزرو بلیط هواپیما و هتل به راحتی برای شما انجام می‌شود. مدت اقامت، کیفیت هتل و نوع پرواز بر قیمت تور قشم تاثیر می‌گذارد.

 دره تندیس‌ها

خیلی از فراد دره تندیس‌ها را با دره ستارگان، اشتباه می‌گیرند اما این دوره کاملا از هم مجزا هستند و در شکل ظاهری با هم تفاوت‌های فراوانی دارند.

این دره به دلیل وجود تندیس‌های بسیار بزرگ به دره تندیس‌ها مشهور شده است و وسعتش از دره ستارگان بیشتر است. همچنین در این دره به وفور فسیل‌های ماهی‌ها و صدف‌ها یافت می‌شود که حاکی از تاریخ این دره دارد. کی باورش می‌شود که روزی تمامی این جزیره زیر آب‌ بوده است!

آدرس دره تندیس‌ها: از مرکز قشم به سمت جنوب حرکت کنید و سپس به غرب بروید تا تابلوی ۵ کیلومتر مانده به روستای برکه خلف را مشاهده کنید.

جزایر ناز

از مهم ترین جاهای دیدنی قشم ، جزایر موجود در این خطه است. از جمله  این جزایر زیبا می توان به جزایر ناز  اشاره کرد که دارای دیواره‌ های صخره‌ای و وسعتی حدود ۳ هکتار است. ویژگی‌ شگفت انگیز این جزیره، رفتن به داخل جزیره با اتومبیل یا به صورت پیاده‌روی تا فاصله‌ی یک کیلومتری داخل آب‌های آن است که به دلیل شرایط جزر امکان پذیر می‌شود و این مورد آن را به یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی برای قشم گردی تبدیل کرده است.

 

جزیره‌ی هنگام قشم ؛ زادگاه کروکودیل‌های ایرانی 

این جزیره که در جنوب شرقی جزیره‌ی قشم و در فاصله‌ی دو کیلومتری از آن قرار دارد از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم است. مساحت این جزیره  حدود ۳۴ کیلومتر مربع و شکل آن شبیه به یک مخروط ناقص استجزیره‌ی هنگام هم دارای ساحل شنی و هم دارای ساحل صخره‌ای است. قسمت‌هایی از ساحل نیز به دلیل وجود نوعی کانی در ماسه‌ها، درخشان به نظر می‌رسد. با فرارسیدن شب نیز به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی که از خود نور ساطع می‌کنند؛ ساحل هنگام به رنگ آبی درخشان دیده می‌شود.

 جنگل های حرا

اسم قشم با جنگل‌های حرا گره خورده است، جنگل‌هایی که زیبایی و شگفتی پنهان و پدیدار شدن‌ ناگهانی‌اش از زیر آب حیرت هر ببیننده‌ای را به دنبال دارد.

جنگل‌های حرا که در منابع نوشته شده درختان مانگروی آن را یک ایرانی از هند به قشم آورده، در شمال جزیره قرار گرفته و با بالارفتن آب به زیر آب می‌روند و همین که آب پایین برود، دشت وسیعی از درختان حرا از دل آب بیرون می‌آید که شگفتی هر بیننده‌ای را به دنبال دارد. این شگفتی وقتی دوچندان می‌شود که بدانیم این جنگل‌ها در آب‌های شور زندگی می‌کنند.

جنگل‌های حرا عمری ۳۰ تا ۴۰ میلیون ساله دارند و از عجایب هفتگانه جزیره قشمند. این جنگل‌ها از بندر لافت تا روستای سهیلی و در  فضایی ۷ هزار و ۲۳۶ هکتار متری کشیده شده‌اند. عمق آب منطقه‌ای که جنگل‌های حرا در آن قرار دارد بیشتر  از یک تا یک و نیم متر نیست و همین مسئله باعث می‌شود با فروکش کردن آب دریا ۶ تا ۷ ساعت نمایان شوند.

غار نمکدان

غار نمکدان یا غار نمکی که طولانی ترین غار نمکی جهان محسوب میشه،نزدیک روستای کانی قرار داره و حدود ۶ کیلومتر طول داره.

البته این غار یکی از چندین غار نمکی هست که تو کوه مخروطی شکل نمکدان شکل گرفته. ارتفاع این کوع حدود ۳۴۰ متره.

اگه به غار نمک برید حس این بهتون دست میده که وارد یه منطقه کوهستانی پر برف شدین ولی به جای برف همش نمکه!

این منطقه برای عاسی واقعا جای بکریه، البته باید با خودتون چراغ قوه همراه داشته باشین چون از حدود ۲۰ متر به بعد دیگه غار تاریک میشه.

چون غار نمکدان از قشم دوره، خیلی از افراد بازدید از اون رو بی خیال می‌شن. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اینجا رو اصلا از دست ندید. ضمنا سواحل اطراف روستای کانی واقعا جای بکر و قشنگیه. برای رفتن به غار نمکدان دوتا انتخاب دارید: می‌تونید اول برید تنگه چاهکوه که بالا توضیح دادیم. یا می‌تونید اول برید غار نمکدان بعد تنگه چاهکوه. برای این مورد باید مسیر زیر رو طی کنید: