استانبول بهتره یا آنتالیا

 آنتالیا، منطقه مدیترانه ای در ترکیه و مکانی محبوب برای گذراندن یک تعطیلات بی نقص به همراه خانواده و لذت بردن از تفریحات و گردش های متنوعی نظیر شنا و انواع ورزش های آبی است و اما استانبول، قبل فرهنگ و تاریخ ترکیه شهر پر آوازه ترکی است که گردشگران تور استانبول را به تماشای مکان های دیدنی تاریخی و خریدی ارزان در مراکز خرید متنوع و بازارهای گسترده دعوت می‌کند.

در هر دو شهر استانبول و آنتالیا، مکان های تاریخی مهم و بسیاری وجود دارد که جزو انتخاب های اول مسافرین تور ترکیه می‌باشند. از بازدید از مناره ییولی در آنتالیا گرفته تا آسپندوس، قلعه رومیان و مسجد سلیمانیه و موزه باستانی استانبول همه و همه از جاذبه های مشترک بین این دو شهر زیبا می‌باشد.
هر کدام از این شهرها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که نمی توان به یکی از آنها برتری داد. از این رو، انتخاب بین این دو مقصد سفر با تور استانبول و یا تور آنتالیا، انتخابی کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

چرا باید آنتالیا را برای سفر انتخاب کنیم ؟

زیباترین سواحل در آنتالیا

روزهای آفتابی را باید در آنتالیا سپری کرد و از سواحل معروف ترکیه لذت برد. سفر به آنتالیا، سفری عالی به سواحل زیبا و مناطق دیدنی ترکیه برای خانواده‌ها می‌باشد. آنتالیا محل قایق‌های تفریحی و بادبانی و مسافربری زیادیست که در فصل گردشگری می‌توان آنها را در کنار اسکله دید. این شهر تقریبا در تمام فصول سال منطقه گردشگری مناسب برای تمام افراد خانواده محسوب می‌شود. از سواحل معروف آنتالیا می‌توان به ساحل لارا، ساحل پاتارا، ساحل آدراسان، ساحل الیمپوس و ساحل کنیالتی اشاره کرد. 

 زیبایی های طبیعی در آنتالیا

برای آنهایی که به مناظر طبیعی بکر و دیدنی علاقه دارند، آنتالیا از زیباترین سرزمین‌های سبز ترکیه است. آبشارهای باور نکردنی نظیر آبشار دودن در هر فصلی دیدنی است و آب صاف و منظره آبشار تنها جذابیت این منطقه نیست. درست بالای آبشار دودن یک پارک با چندین غار وجود دارد، گشت و گذار در غارهای ناشناخته در امتداد ساحل قطعا تجربه‌ای لذت بخش خواهد بود. جاذبه‌های دیدنی آنتالیا برای آنهایی که به دنبال مکان‌های دیدنی طبیعی هستند بسیار جذاب است.

معایب آنتالیا

آب و هوای آنتالیا، باران زیاد در آنتالیا

زمستان فصل بارندگی در آنتالیا به حساب آمده و افرادی که آب و هوای غیربارانی را ترجیح می دهند، فصل زمستان برای سفر به آنتالیا برایشان مناسب نیست و بهتر است فصل تابستان را برای سفر با تور آنتالیا انتخاب کنند تا بتوانند از تفریحات ساحلی لذت ببرند. اما، لازم به ذکر است که در زمستان استانبول نیز هوا بسیار سرد، بارانی و برفیست ولی به دلیل نوع تفریح و مکان های دیدنی استانبول، سفر به استانبول در طول زمستان بهتر است، چرا که سردی هوا باعث نمی شود چیزی را در طول سفر به استانبول از دست بدهید.

چرا باید استانبول را برای سفر انتخاب کنیم ؟

استانبول مقصدی برای خانواده ها 

اگر به همراه اعضای کل خانواده می خواهید سفر کنید، استانبول شهریست که همه، حتی بچه ها هم در آن لذت خواهند برد و مناسب برای تمام سلیقه‌ها است. استانبول شهر مکان های دیدنی است. مسجد صوفیا، مسجد آبی و کاخ توپکاپی از مکان های جذاب برای کودکان است. تماشای اتاق لشکریان عثمانی، آشپزخانه سلطنتی و خزانه‌داری گنج کاخ که در آن بزرگ ترین الماس دنیا وجود دارد از جاذبه‌هاییست کهبرای بچه‌ها بسیار لذت‌بخش است.

خرید در استانبول

اگر چه که مراکز خرید بزرگی را در سر تا سر شهرهای ترکیه می توان یافت، اما مرکز خرید هیچ شهری همانند استانبول نیست. مراکز خرید و بازارهای استانبول، این شهر را به بهشت عاشقان خرید تبدیل کرده‌است. در آنتالیا نیز مراکز خریدی وجود دارد اما اگر قصد خرید دارید، به استانبول سفر کنید چرا که در این شهر قیمت اجناس بسیار پایین تر، تنوع اجناس بسیار بیشتر و مراکز خرید کامل‌تر و بزرگ‌تری را می‌توان یافت.

معایب استانبول

شلوغی و ترافیک در استانبول

همانطور که گفته شد، آنتالیا شهری آروم و در مقابل استانبول، بزرگ ترین شهر ترکیه، بسیار شلوغ است. اگر با خانواده به تور استانبول می روید می بایست بیشتر مراقب بچه ها باشید. رانندگان در خیابان‌های استانبول اغلب خوب رانندگی نمی کنند و ترافیک زیاد آنها را کلافه می کند، از گیر افتادن در ترافیک برای ساعت‌ها و ساعت‌ها صحبت به میان است. 

استانبول و مشکل زباله

مردم استانبول به ریختن آشغال و زباله در خیابان عادت کرده‌اند. در تابستان، زمانی که مردم به گشت و گزار و پیک نیک در مناظق سبز استانبول می‌روند، سخت می‌توانید محلی تمیز بدون زباله پیدا کنید. آنها زباله ها را در دل طبیعت رها می‌کنند.