وقت سفارت چیست؟

 وقت سفارت به مراجعه حضوري به سفارت يک کشور جهت ارائه مدارک و انجام انگشت نگاري و مصاحبه به منظور اخذ ويزا مي گويند. به بيان ديگر جهت اخذ ويزاي کشور مقصدي که قصد سفر به آن را داريد بايد در ابتدا قبل مراجعه به سفارت وقت بگيريد و بعد از تعيين وقت ، ملزم به آن هستيد که در تاريخ و ساعت مشخص شده به سفارت مراجعه نماييد و بعد از تحويل مدارک خود منتظر بررسي سفارت بمانيد. در مواردي که کشور مقصد در ايران سفارتخانه نداشته باشد، متقاضي مي بايست جهت اخذ ويزا به کشورهاي همسايه سفر کند و اقدامات لازم را در سفارت کشور مورد نظر اتخاذ نمايد. به عنوان مثال متقاضيان ويزاي کانادا و ويزاي امريکا مي توانند جهت گرفتن وقت سفارت از انکارا ، استانبول ، دبي ، ارمنستان و تفليس اقدام نمايند. جهت راهنمايي و تکميل اطلاعات مي توانيد از کارشناسان آژانس هواپيمايي سبزينه مشاوره دريافت نماييد.

 
وقت سفارت اروپا عادي
 
چرا بايد وقت سفارت بگيريم؟
به منظور اخذ وقت سفارت قبل از مراجعه به سفارت مربوطه بايد اقدام به تعين وقت سفارت نماييد. اين عمل موجب به تسهيل در روند امور و جلوگيري از ازدحام و صفوف طولاني و صرفه جويي در زمان متقاضيان اخذ وقت سفارت مي باشد. متقاضيان مي توانند جهت گرفتن وقت سفارت به صورت فوري و عادي ( حضوري يا آنلاين ) اقدام نمايد که در ادامه به شرح آن خواهيم پرداخت.
 
دريافت وقت سفارت فوري به چه صورت است؟
همانطور که بالاتر  عنوان کرديم مي توانيد به دو صورت وقت سفارت فوري يا عادي جهت اخذ ويزا اقدام نماييد. چنانچه براي سفر به مقصد مورد نظر عجله داشته باشيد و ملزم باشيد که در تاريخ مشخص و دقيقي سفر کنيد مي بايست به صورت اخذ وقت سفارت فوري ( وقت سفارت VIP ) اقدام نماييد تا اين امکان براي شما مهيا شود که در کمتر از دو هفته به سفارت وارد شويد. در غير اين صورت اگر زمان کافي براي تکميل مدارک و ترجمه داشته باشيد و زمان مشخص و دقيقي براي سفر از پيش تعيين نکرده باشيد مي توانيد به صورت عادي اقدام نماييد و با صبر و حوصله به امور مربوطه بپردازيد. البته وقت سفارت فوري برخي کشورها با وقت سفارت عادي از لحاظ زماني تفاوت چنداني ندارد، و تفاوت آن تنها در روند انجام امور اداري در روز وقت سفارت مي باشد. بدين معني که متقاضي ديگر نياز به ايستادن و انتظار در صف ندارد، و در سالني متفاوت و مبله، کارهاي اداري از جمله ارائه مدارک ، انگشت نگاري و مصاحبه را انجام خواهد داد.
 
دريافت وقت سفارت حضوري و آنلاين
دريافت وقت سفارت حضوري و آنلاين به معني گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاين از پرتال سايت رسمي سفارت کشور مورد تقاضا يا مراجعه حضوري به سفارت داخل ايران يا کشورهاي همسايه مي باشد. جهت گرفتن وقت سفارت حضوري متقاضي بايستي با مراجعه حضوري به سفارت تعيين وقت نمايد و چنانچه سفارت مربوطه در يکي از کشورهاي همسايه باشد ملزم به تحميل يک هزينه اضافي سفر بابت اخذ وقت سفارت مي باشد ، بدين صورت که با مراجعه به مرکز اداري مشخص شده در کشور مربوطه اقدام به تعيين وقت مي نماييد و مجددا در تاريخ مشخص شده جهت انگشت نگاري بايد مراجعه نماييد.
 
اما گرفتن وقت سفارت آنلاين بدون نياز به مراجعه حضوري امکان پذير مي باشد و مزايايي که نسبت به وقت سفارت حضوري دارد مشتمل به سريع تر بررسي شدن مدارک و امکان ويرايش فرم قبل از ثبت و … مي باشد. قابل ذکر است که جهت گرفتن وقت سفارت نياز به يک کارت بين المللي بانکي مي باشد.
 
هزينه گرفتن وقت سفارت به چه صورت است؟
هزينه گرفتن وقت سفارت به صورت عادي يا فوري متفاوت مي باشد. متقاضي بابت اخذ وقت سفارت فوري بايد هزينه بيشتري بپردازد، در حقيقت با پرداخت هزينه بيشتر مي توانيد در کمترين زمان به سفارت وارد شويد اما در برخي موارد ممکن است تفاوتي بين هزينه گرفتن وقت سفارت عادي و فوري وجود نداشته باشد. همچنين متقاضي ملزم به پرداخت هزينه هاي مربوط به صدور ويزا و انگشت نگاري به سفارت مي باشد. مقدار هزينه بسته به کشور انتخابي متغير مي باشد. قابل ذکر است که براي افراد زير شش سال و بالاي هشتاد سال هزينه انگشت نگاري دريافت نمي شود و همچنين افراد بين شش تا دوازده سال هم نصف هزينه انگشت نگاري را پرداخت مي نمايند. بنابراين با توجه به قوانين سفارت مورد نظر متقاضي مي بايست هزينه را آماده نمايد زيرا در صورت عدم پرداخت درخواست متقاضي مورد بررسي قرار نخواهد گرفت. در ادامه ليست هزينه وقت سفارت توسط آژانس هواپيمايي سبزينه را مطالعه نماييد.
 
هزينه وقت سفارت فوري
 
با توجه به اينکه جهت پرداخت اخذ وقت سفارت نياز به کارت بين المللي بانکي مي باشد، جهت تسريع  و انجام دقيق امور مرتبط به وقت سفارت ، متقاضيان مي توانند از طريق متخصصان مربوطه آژانس هواپيمايي سبزينه  با آرامش خاطر اقدام نمايند.
 
ليست قيمت اخذ وقت سفارت به شرح زير مي باشد:
 
هزينه وقت سفارت ايتاليا 100،000تومان
هزينه وقت سفارت فرانسه 100،000تومان
هزينه وقت سفارت آلمان 290،000 تومان
هزينه وقت سفارت يونان 100،000 تومان
هزينه وقت سفارت هلند 100،000 تومان
هزينه وقت سفارت بلژيک 100،000 تومان
هزينه وقت سفارت چک 100،000 تومان
هزينه وقت سفارت اتريش 100،000 تومان
هزينه وقت سفارت اسپانيا 100،000 تومان
هزينه وقت سفارت پرتغال 100،000 تومان
هزينه وقت سفارت لهستان 100،000 تومان
هزينه وقت سفارت دانمارک 100،000 تومان
گرفتن وقت سفارت تمامي کشورهاي حوزه شينگن در کوتاه ترين زمان ممکن
براي سفر به کشورهاي حوزه شينگن که واقع در قاره اروپا مي باشد نياز به ويزاي شينگن مي باشد. متقاضي با داشتن ويزاي هر يک از کشورهاي حوزه شينگن مي تواند به تمامي کشورهاي اين حوزه سفر نمايد. بدين ترتيب دارنده اين ويزا از اين امتياز برخوردار است که با يک ويزا به تمامي کشورهاي اين حوزه سفر نمايد.
 
براي گرفتن ويزاي شينگن ابتدا بايد اقدام به اخذ وقت سفارت از سفارتخانه کشور مورد نظر نماييد و تمامي مدارک مورد نياز را به صورت کامل آماده و ارائه دهيد. در حقيقت اخذ ويزاي کشور مربوطه منوط به کامل بودن همين مدارک دارد و اين مساله بسيار حائز اهميت مي باشد زيرا در صورت ناقص بودن مدارک احتمال ريجکت شدن ويزا بسيار زياد مي باشد. اين مدارک شامل مدارک هويتي ، گردش حساب و تمکن مالي مناسب ، مدارک شغلي ، رزرو بليط هواپيما ، رزرو هتل يا دعوتنامه معتبر ، و … مي باشد.
 
 متقاضي پس از آماده سازي مدارک مي بايست آن را به دارالترجمه بسپارد، دارالترجمه مدارک را ترجمه و مهر رسمي روي آن درج مي نمايد که تائيديه درستي آن مي باشد.
 
پس از آماده سازي مدارک مي بايست در تاريخ و زمان مشخص شده مدارک را به سفارت مربوطه تحويل داده و منتظر بررسي آن توسط سفارت بمانيد که معمولا اين روند بين دو تا چهار هفته زمان مي برد و سپس نتيجه را براي اقدام بعدي دريافت نماييد. مرحله آخر پيکاپ ويزا ( پيکاپ پاسپورت ) مي باشد، که نماينده قانوني آژانس هواپيمايي سبزينه در روزهاي يکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه پاسپورت متقاضي را بدون نياز به حضور وي جهت چسباندن برچسب ويزا در پاسپورت ( پيکاپ ويزا يا برداشتن ويزا ) به سفارت کشورهاي همسايه ارسال مي نمايد.
 
مراحل گرفتن وقت سفارت
ابتدا با شماره 41383-021 تماس حاصل فرماييد و درخواست خود را اعلام نماييد.
اسکن پاسپورت خود همراه با مدارک مورد نياز که همکاران ما اعلام کرده اند را ارسال نماييد.
باتوجه به مراحل و روند وقت دهي هر سفارت منتظر آماده شدن کانفرم وقت سفارت خود باشيد.
هنگام آماده شدن وقت سفارت همکاران ما با شما تماس مي گيرند.
به منظور کسب اطلاعات بيشتر کارشناسان مجرب آژانس هواپيمايي سبزينه آماده خدمت رساني به شما مي باشند.