مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

 پاسپورت شما بین 3 تا 4 روز کاری به سفارت تحویل داده می شود. معمولا  کارهای اداری صدور ویزا حدودا یک تا دو هفته طول می کشد. در آخر پاسپورت با ویزا به شما تحویل داده می شود. زمان دقیق برای انجام پیکاپ ویزا  وابسته به کشوری که سفارت کانادا در آن است و شما برای درخواست  ویزا اقدام کرده اید، متفاوت است . اگر پیکاپ ویزای شما از امارات (دبی یا ابوظبی) باشد حدود 10 تا 15 روز کاری به طول می انجامد اما اگر از کشورهای ارمنستان و ترکیه (آنکارا یا استانبول) باشد حدود 7 تا 10 روز کاری طول می کشد.

 
مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا چیست؟
پیکاپ ویزا متقاضی بستگی به نوع ویزای درخواستی او دارد، چون مدارک برای ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی متفاوت است. جهت پیکاپ ویزای مهاجرتی کانادا بایستی پاسپورت امضا شده متقاضی، پرینت ایمیلی که با ویزای  او موافقت شده،دو قطعه عکس 4.5*3.5 (مهر، تاریخ، آدرس و شماره عکاسی ضروری است) و  صفحه آخر ایمیل سفارت که شامل ایمیل متقاضی، نشانی و تلفن می باشد به صورت  تکمیل شده را به همراه داشته باشد و یا به صورت غیر حضوری به نماینده خود جهت امور پیکاپ ویزا تحویل دهد. برای ویزای غیر مهاجرتی پاسپورت امضا شده متقاضی، پرینت ایمیل موافقت با ویزای موقت  متقاضی، فرم وکالت نامه که باید توسط متقاضی امضا شده باشد و امضای آن باید با امضای موجود در پاسپورت همخوانی داشته باشد را همراه داشت . 
فراموش نکنید که پاسپورت متقاضیان بالای 18 سال باید امضا شده باشد. موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد حمل پاسپورت به غیر از پاسپورت شخصی جرم محسوب می شود و پاسپورتی که متعلق به شخص مسافر نباشد توقیف می شود. برای این که از این اتفاق جلوگیری نمایید بهتر است از طریف دستگاه های دولتی مجوز حمل پاسپورت را اخذ نمایید یا حتما از طریق یک دفتر معتبر کارگزاری و دارای مجوز اقدام نمایید.
 
هزینه پیکاپ ویزای کانادا چقدر است؟
متأسفانه در داخل کشور ایران، اداره رسمی برای انجام امور ویزای کانادا مانند بیومتریک، انگشت نگاری و ... وجود ندارد، بنابراین برای انجام این موارد باید به دفتر رسمی کانادا در یکی از کشور های همسایه مراجعه نمایید. هزینه پیکاپ ویزای کانادا بسته به کشوری که شما برای انجام امور مربوط به ویزای کانادا انتخاب کرده اید متفاوت است. یکی از خدمات شرکت کنپارس، پیکاپ ویزا است و در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه پیکاپ ویزای کانادا می توانید با مشاوران شرکت کنپارس تماس حاصل نمایید.