بهترين جاي ايران از نظر آب و هوا | بهترين شهر خوش آب و هوا در ايران

اگر دنبال آب‌ و‌ هواي خوب هستيد که بايد شمال کشور رو انتخاب کنيد چون حداقل از آلودگي خلاص ميشيد. بين شهر‌هاي شمالي، جايي که بشه گفت خيلي شهر زنده‌اي هست و امکانات خيلي خوبي مثل مدرسه‌هاي باکيفيت و دکتر و بيمارستان و امکانات تفريحي و ورزشي و فرهنگي و ... خوب داره، من رشت رو به شما پيشنهاد ميکنم. شهر زنده‌اي هست، بازار کار در رشت مطمئنا مثل تهران نيست ولي در عوض هزينه‌هاي زندگي از تهران پائين‌تره و کلا زندگي در رشت خيلي ريلکس‌تر از تهران هست.

اگر بتونيد دورکاري کنيد و حقوق رو از تهران بگيريد،‌ ميتونيد در رشت با اون حقوق يک زندگي با کيفيت خيلي بهتر از زندگي در تهران داشته باشيد.

بهترين مناطق ايران براي سفر در تابستان

منطقه حفاظت شده آينالو يکي از بهترين مناطق گردشگري آذربايجان غربي است. از معدود مناطق کشور که طبيعت آن دست نخورده باقي مانده است. اين منطقه که داراي آب و هواي معتدل و کوهستاني در ناحيه شمال غربي شهرستان کليبر و در فاصله 55 کيلومتري شهر کليبر و در 15 کيلومتري روستاي عاشقلو قرار دارد.

 اروميه

اروميه يکي از کلان‌شهرهاي ايران، مرکز استان آذربايجان غربي و شهرستان اروميه در شمال غربي ايران که در منطقه آذربايجان واقع شده است. اين شهر طبق سرشماري سال 1390، دهمين شهر پرجمعيت ايران و دومين شهر پرجمعيت منطقه? شمال‌غرب ايران به‌شمار مي‌آيد. اروميه با 1332 متر ارتفاع در غرب درياچه اروميه، در دامنه کوه سير و در ميان دشت اروميه قرار گرفته است. هواي اروميه در تابستان نسبتاً گرم و در زمستان سرد مي‌باشد.
با حضور نماينده سازمان بهداشت جهاني شهرستان پيرانشهر در استان آذربايجان غربي به عنوان يکي از هزار شهر سالم جهان معرفي شد. به گزارش تکناز به نقل از عصرايران همايش بزرگ شهرسالم با حضور نماينده سازمان بهداشت جهاني دي ماه سالجاري در استان اصفهان برگزار شد. در اين همايش بزرگ که با حضور نماينده سازمان بهداشت جهاني، مسئولان و مديران مرکز سلامت بهداشت و محيط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و 70 تن از شهرداران کشور و نمايندگان آنها در استان اصفهان آغاز شد، متن پيام دکتر مصداقي نيا معاون بهداشت وزارت بهداشت از سوي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي استان اصفهان قرائت شد.

به کندوان تبريز سفر کنيد

شايد بتوان روستاي تاريخي کندوان را يکي از شگفت انگيزترين روستاهاي ايران و حتي جهان نام برد. روستاي صخره‌ايي که نظيرش در سراسر دنيا به ندرت يافت مي‌شود و به همين دليل يکي از جذاب‌ترين مکان‌هاي توريستي در شمال غربي ايران محسوب مي‌گردد. آب و هواي اين روستا کوهستاني و ييلاقي بوده به طوري که در فصل تابستان نيازي به سيستم سرمايش وجود ندارد ولي در فصل زمستان احتياج به سيستم گرمايشي است. بهترين زمان براي سفر اين روستاي شگفت انگيز ارديبهشت تا اوايل شهريور ماه است.

کوهرنگ شهرکرد

دهکده جهان نما، اقامت  برفراز کوهستان هاي سردسير البرزجهان‌نما يک دهکده ييلاقي در استان گلستان است. اين منطقه درميان کوه‌هاي البرز قرار دارد و بر فراز آن ميتوان دشت گرگان و دريا را نظاره کرد. اين منطقه‌ي بسيار زيبا مکان مناسبي براي پناه بردن از گرما به منطقه اي خنک است. براي رسيدن به جهان نما، به سمت ارتفاعات درازنو رفته و به سمت روستاي رادکان و سپس به سمت جاده روستاهاي چمن ساور و حاجي آباد برويد. در دوراهي بايد راه سمت چپ را انتخاب کنيد و سپس به دشت جهان نما ميرسيد.
محلات را به عنوان پايتخت گل ايران مي شناسند و آب گرم هاي آن نيز مقصد دهها هزار گردشگر داخلي و خارجي است. منطقه محلات در روزگار هخامنشيان بخش کوچکي از ايالت ماد به شمار مي‌رفته‌است. وجود آثار باستاني آتشکده آتشکوه نشان مي‌دهد که از زمان ساسانيان منطقه محلات و خصوصا دره رودخانه قمرود محل استقرار جمعيت بوده‌است. از دوران اسلامي اين منطقه جزو ايالت جبال بود و از زمان سلجوقيان تا قاجاريه جزو منطقه عراق عجم شد. بر اساس کتيبه‌هاي موجود مربوط به هخامنشيان از محلات با عنوان "ورکان" نام برده شده‌است و بر اساس قديمي ترين نام مربوط به محلات، همان ورکان مي‌باشد.محلات همان گونه که از نام آن پيداست جمع محله و احتمالا منظور روستاهايي است که محلات از آن‌ها تشکيل شده‌است.

چالدران

خنکترين شهر ايران در روزهاي گرم تابستان کدام است؟ آيا خنکترين شهر ايران، شهر بدون کولر ايران را مي‌شناسيد؟! اين روزها تابستان بيداد مي‌کند و حرارت و گرماي هوا همه را کلافه کرده است. حتماً شما هم هر روز رؤياي هوايي خنک و مطبوع را در سر مي‌پرورانيد و براي رسيدن پاييز لحظه‌شماري مي‌کنيد؛ اما شايد شما هم مثل من دوست داشته باشيد هواي خنک و مطبوع را در کنار زيبايي‌ها و سرسبزي طبيعت در فصل تابستان تجربه کنيد. براي همين امروز يکي از خنک‌ترين شهرهاي ايران را به شما معرفي مي‌کنم. شهري که به سرد بودن معروف است و به آن لقب شهر بدون کولر را داده‌اند. چالدران يکي از شهرستان‌هاي استان آذربايجان غربي است.
کرمانشاه در فصل تابستان به جز آب‌وهواي خوبش جاذبه‌هاي زيباي ديگري هم دارد، مثلا سرآب نيلوفر در 20 کيلومتري کرمانشاه قرار دارد و در فصل‌هاي گرم سال به استخر وسيعي از گل‌هاي نيلوفر تبديل مي‌شود و آب تالاب انقدر زلال است که مي‌توانيد زيرآب و ساقه‌هاي نيلوفرها را ببينيد. باغ گل کرمانشاه هم جاذبه متفاوتي است که شايد مشابه ايرانيش را فقط بتوانيد در اصفهان پيدا کنيد. اگر از پرسه‌زدن در تاريخ هم لذت مي‌بريد حتما ديدن مجموعه تاريخي بيستون و طاق‌ بستان، معبد آناهيتا، تکيه بيگلربيگي و تکيه معاون‌الملک را در سرليست جاهايي که از آن‌ها ديدن خواهيد کرد قرار دهيد.
روستاي شيخ موسي- مازندران: روستاي شيخ موسي، در اصل به عنوان ييلاق مازني ها، بخصوص دوستان مقيم بابل و اطراف آن شناخته مي شود، اما سفر به آن در زمستان نيز خالي از لطف نيست. براي رسيدن به اين روستا بايد از شهر بابل به سمت گلوگاه حرکت کنيد و پس از رسيده به گلوگاه 20 کيلومتر ديگر هم در جاده گلوگاه برانيد تا به روستاي شيخ موسي برسيد. در اين روستا علاوه بر زيارت امامزاده و استفاده از مناظر بکر برفي، مي توانيد از چند آبشار يخ زده در اطراف شهر هم سياحتي به عمل آوريد.

تله کابين احرار- گيلان: احتمالا خيلي از شما، اين تله کابين را با نام تله کابين (بام سبز گيلان) بشناسيد. ما به اين علت اين تله کابين را به شما پيشنهاد مي کنيم که سفر به ارتفاعات و جنگل هاي کوهستاني گيلاني در اين فصل سال، فقط از پس حرفه اي هابر مي آيد و کسي که قصد تجربه آن را دارد، بايد صابون روبرو شدن با انواع و اقسام جانوران وحشي و چالش هاي محيطي را به تنش بمالد. پس اگر جزو آن اقليت حرفه اي نيستيد خيلي راحت سوار تله کابين شويد و از دره هاي فوق العاده پوشيده از برف لذت ببريد. خيلي هم شيک و مجلسي.